مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 22:352023-08-02سياسي

تأکید بر اهمیت اعتبارزدایی از اسناد عادی معاملات غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت


کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح های «حمایت از مالکیت صنعتی» و « الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» را بررسی کرد.

- کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح های حمایت از مالکیت صنعتی و الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را بررسی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در ابتدای این جلسه، رسیدگی به موضوع ماده 71 طرح حمایت از مالکیت صنعتی مصوب مجلس شورای اسلامی که شورای نگهبان، آن را خلاف موازین شرع اعلام کرده بود، در دستور بررسی قرار گرفت.

پس از بحث و تبادل نظر اعضای کمیسیون و استماع نظر نمایندگان دستگاه های مربوطه، با رای اکثریت اعضا، مصلحت مورد نظر مجلس در ماده 71 به تصویب رسید.

کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع، در ادامه جلسه امروز، طرح الزام ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را در دستور کار قرار داد که دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع، گزارشی از روند بررسی آن ارائه کرد.

وی با اشاره به 9 ایراد شورای نگهبان به این مصوبه گفت: کمیسیون حقوقی و قضایی دبیرخانه مجمع با تشکیل 23جلسه در یک ماه اخیر با حضور همه دستگاه های مرتبط از جمله نمایندگان سه قوه و شورای نگهبان و سه جلسه تخصصی با حضور قضات دیوان عالی کشور و قضات دادگاه تجدید نظر و اخذ نظر کتبی 18دستگاه، بررسی های لازم را بر روی مفاد مصوبه مجلس صورت داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید بر اهمیت اعتبارزدایی از اسناد عادی معاملات غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت

تأکید بر اهمیت اعتبارزدایی از اسناد عادی معاملات غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت