مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 18:052023-08-02اجتماعي

پوشش زنان بختیاری درگذر تاریخ/آنجاکه اصالت و حجاب درهم آمیخته است


شهرکرد_زنان بختیاری در طول تاریخ پوشش با عفاف و حجاب خود را حفظ کرده و به جرأت می توان گفت لباس بختیاری ها در طول سالیان گذشته کم ترین تغییر را داشته است.

- خبرگزاری مهر _گروه استان ها: پوشش و عفاف یک گرایش فطری در جامعه است اما میزان و شکل آن رابطه مستقیمی با اخلاق و فرهنگ جوامع دارد.

در سرزمین های مختلف، انسان هایی که به ارزش های اخلاقی اعتقاد بیشتری داشته اند از پوشش کامل تر و متین تری استفاده کرده اند و هر قدر سطح ارزش های اخلاقی در آن جوامع پایین آمده، پوشش مردان و زنان نیز در سطح پایین تری قرار گرفته و شکل نامناسبی پیدا کرده است.

اصالت بختیاری ها همیشه زبان زد خاص و عام بوده و هست و پوششی که زنان آن ها بر تن دارند نشان از همین موضوع دارد اصالت بختیاری ها همیشه زبانزد خاص و عام بوده و هست و پوششی که زنان آنها بر تن دارند نشان از همین موضوع دارد، زنان بختیاری در طول تاریخ پوشش خود را حفظ کرده و به جرأت می توان گفت لباس بختیاری ها در طول سالیان گذشته کم ترین تغییر را داشته است.

لباس زنان و مردان بختیاری عشایر سبکی از پوشش راحت و زیباست که جزییات طراحی آن در نوع خود منحصر به فرد است، از لچک و جومه زنان تا چوقا و شلوار دبیت مردانشان که هر کدام تعریفی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پوشش زنان بختیاری درگذر تاریخ/آنجاکه اصالت و حجاب درهم آمیخته است

پوشش زنان بختیاری درگذر تاریخ/آنجاکه اصالت و حجاب درهم آمیخته است