مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 20:452023-08-20اجتماعي

زریبار در بهترین وضعیت چند سال اخیر خود قرار دارد


مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: در حال حاضر 29 میلیون مترمکعب آب در زریبار ذخیره است و خوشبختانه اکنون دریاچه در بهترین وضعیت خود قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، اقبال حمیدی مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان امروز در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: پسماند از جمله موضوعاتی است که اثرات منفی بسیاری بر اراضی کشاورزی و منابع آبی دارد.

حمیدی با بیان اینکه در یک سال اخیر 288 مورد بازدید از محل های دفن زباله استان انجام گرفته، افزود: از یک هزار و 600 روستای استان، 900 روستا مجوز محل دفن زباله فقط برای 900 روستا دارند و مابقی فاقد مجوز محل دفن زباله استاندارد است.

وی ادامه داد: مدیریت شهرداری ها بر محل دفن زباله مناسب نیست و اگر زباله.

گردها توسط شهرداری ها مدیریت شود، می توان تفکیک زباله را مبدا انجام داد اما متاسفانه شهرداری سنندج اصلا پیگیر این موضوع نیست.

  حمیدی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت دریاچه زریبار اشاره و خاطرنشان کرد: تا کنون 6 کارگروه برای حفاظت محیط زیست تشکیل شده و هر دستگاهی نیز وظایف خاصی برای حفاظت از زریبار دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه برداشت آب از زریبار برای آبیاری فضای سبز یکی از تنش های مهم این تالاب در سال گذشته بود، گفت: با پیگیری های صورت گرفته این اقدام از سال گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زریبار در بهترین وضعیت چند سال اخیر خود قرار دارد

زریبار در بهترین وضعیت چند سال اخیر خود قرار دارد