مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 11:152023-07-23اجتماعي

واکسیناسیون 135 هزار راس دام در خراسان شمالی با برگزاری اردوهای جهادی


مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از انجام واکسیناسیون 135 هزار و 396 نوبت راس دام سبک و سنگین و سگ های گله در این استان با انجام اردوهای جهادی دامپزشکی خبر داد.

- ایسنا/خراسان شمالی مسئول اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی از انجام واکسیناسیون 135 هزار و 396 نوبت راس دام سبک و سنگین و سگ های گله در این استان با انجام اردوهای جهادی دامپزشکی خبر داد.

دکتر شاهین قهرمانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تاکنون در 16 نقطه روستایی و عشایری این استان طی 12 هفته اردوهای جهادی دامپزشکی برگزار شده که تا پایان سال این تعداد تا 47 نقطه خواهد رسید.

وی گفت: واکسیناسیون های انجام شده علیه بیماری های آبله گوسفندی و بز، طاعون نشخوارکنندگان کوچک، شاربن، بروسلوز و هاری بوده است.

وی افزود: این تعداد دام با مصرف 154 هزار و 946 دُز واکسن، علیه بیماری های مذکور واکسینه شده اند.

قهرمانی با اشاره به واکسیناسیون طیور بومی نیز ادامه داد: با برگزاری اردوهای جهادی، 5 هزار و 296 قطعه طیور بومی علیه بیماری های نیوکاسل و آنفلوآنزا واکسینه شده اند.

وی بیان کرد: به منظور مبارزه با بیماری های انگلی داخلی در دام سبک نیز به 74 هزار و 473 راس دام سبک شربت ضد انگل خوراکی خورانده شده که 751 لیتر شربت ضد انگل مصرف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون 135 هزار راس دام در خراسان شمالی با برگزاری اردوهای جهادی

واکسیناسیون 135 هزار راس دام در خراسان شمالی با برگزاری اردوهای جهادی