مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 15:212023-08-22بين الملل

همه چیز درباره نشست بریکس در آفریقای جنوبی/ ولادیمیر پوتین، غایب بزرگ


برخی گسترش احتمالی بریکس را بخشی از تلاش چین و روسیه برای به چالش کشیدن گروه 7 کشورهای صنعتی بزرگ و سایر نهادهای بین المللی غربی می دانند اما این بلوک اصرار دارد که تمرکزش بر ضد غرب نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از آسوشیتدپرس، زمانی که رهبران بلوک اقتصادی بریکس - برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی- این هفته در ژوهانسبورگ دیدار کنند، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه فرد منحصر به فرد این نشست خواهد بود.

در حالی که سایرین قرار است شخصاً در این جلسات شرکت کنند، پوتین با یک تماس ویدیویی تماس خواهد گرفت.

چرا؟ حکم دستگیری دادگاه کیفری بین المللی که برای رییس جمهور روسیه صادر شد، میزبان نشست یعنی آفریقای جنوبی را در وضعیت سختی قرار داد و در نهایت منجر به ماندن پوتین در خانه شد.

در چنین شرایطی زمانی که رهبران این گروه اقتصادهای نوظهور جلسات سه روزه خود را از روز سه شنبه در بزرگترین شهر و مرکز مالی آفریقای جنوبی آغاز می کنند ، رییس جمهور روسیه حضور مجازی در جمع آنها خواهد داشت.

همه رهبران کشورهای بریکس به طور سنتی در اجلاس های آن شرکت می کنند و شی جین پینگ، رییس جمهور چین، سفری نادر به خارج از کشور انجام می دهد تا در اولین اجلاس حضوری این اتحادیه از قبل از همه گیری کووید-19 شرکت کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره نشست بریکس در آفریقای جنوبی/ ولادیمیر پوتین، غایب بزرگ

همه چیز درباره نشست بریکس در آفریقای جنوبی/ ولادیمیر پوتین، غایب بزرگ