مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 13 مرداد 1402 ساعت 13:252023-08-04سياسي

برگزاری آیین شکرگزاری محصولات کشاورزی در شیروان


آیین معنوی سنتی شکرگزاری برداشت محصولات امروز جمعه در جوار امامزاده زکریای نامانلوی شیروان با حضور مردم این شهرستان، برگزار شد.

- ایسنا/خراسان شمالی آیین معنوی سنتی شکرگزاری برداشت محصولات امروز جمعه در جوار امامزاده زکریای نامانلوی شیروان با حضور مردم این شهرستان، برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حاضران در این مراسم دیرینه که همه ساله در مرداد ماه انجام می گیرد آیین های معنوی از جمله قربانی کردن گوسفند، چاوشی خوانی، سخنرانی و مداحی، دعا و نیایش، برپایی نماز جماعت و اطعام حاضران و نیازمندان منطقه که از سنت های دیرینه این منطقه است را انجام دادند.

آرامگاه امامزاده زکریا در خارج از روستای نامانلو از دهستان جیرستان بخش سرحد در یکی از قله های صعب العبور ارتفاعات گلول در 70 کیلومتری شمال شرق شهر شیروان واقع شده و چشم انداز آن فوق العاده زیباست.

همه ساله مردم نامانلو و روستاهای اطراف و عده زیادی از مردم شیروان و شخصیت های کشوری، استانی و شهرستانی در یکی از روزهای تابستان به سوی قله کوه زکریا به حرکت در می آیند و پس از طی مسافت طولانی و طاقت فرسا خود را به این محل می رسانند تا یکی از رسوم شاخص و مورد توجه گردشگران را که مراسم شکرگزاری است طبق عادت دیرینه خود به جا بیاورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری آیین شکرگزاری محصولات کشاورزی در شیروان

برگزاری آیین شکرگزاری محصولات کشاورزی در شیروان