مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 10:352023-08-16اقتصادي

صالحی: سرمایه گذاری در صنعت ریلی نیازمند حمایت مجلس است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «میعاد صالحی» گفت: با وجود تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و همچنین اسناد بالادستی مبنی بر توجه ویژه دولت ها به گسترش حمل و نقل ریلی در طول سالیان گذشته این حوزه مورد غفلت واقع شده و عقب ماندگی جدی در این زمینه مشهود .

- معاون وزیر راه با بیان اینکه حمل ریلی هر 10 میلیون تن بار حدود 200 میلیون دلار برای کشور عایدی دارد، اما اگر همین مقدار کالا از طریق جاده حمل شود، 300 تا 400 میلیون دلار به کشور یارانه پنهان تحمیل می کند، گفت: برای کمک به سرمایه گذاری در صنعت ریلی به احیای ماده 12 قانون رفع موانع تولید نیازمندیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، میعاد صالحی گفت: با وجود تاکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب و همچنین اسناد بالادستی مبنی بر توجه ویژه دولت ها به گسترش حمل و نقل ریلی در طول سالیان گذشته این حوزه مورد غفلت واقع شده و عقب ماندگی جدی در این زمینه مشهود است که مورد گلایه رهبری در دیدار با دانش آموزان در سال گذشته قرار گرفت.

صالحی تصریح کرد: بند الف ماده 57 قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص سهم یک درصدی از فروش نفت به حوزه ریلی، طی 5 سال 1396 تا 1400 که این سهم حدود 7 هزار و 700 میلیارد تومان می شد، یک ریال هم به حوزه ریلی از سوی سازمان برنامه و بودجه دولت قبل اختصاص داده نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صالحی: سرمایه گذاری در صنعت ریلی نیازمند حمایت مجلس است

صالحی: سرمایه گذاری در صنعت ریلی نیازمند حمایت مجلس است