مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 08:102023-08-17پزشكي

اهدای اعضای یک بیمار در کاشان جان 3 نفر را نجات داد


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اعضای بدن مرحوم فاطمه رمضانی علوی پس از مرگ مغزی، با رضایت خانواده آن مرحوم به 3 بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

- ایسنا/اصفهان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اعضای بدن مرحوم فاطمه رمضانی علوی پس از مرگ مغزی، با رضایت خانواده آن مرحوم به 3 بیمار نیازمند پیوند عضو اهدا شد.

عباس آزادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این بانوی 46 ساله به علت سکته قلبی به مرکز آموزشی درمانی شهید بهشتی کاشان منتقل و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده بود.

وی افزود: اقدام های درمانی تیم پزشکی نتوانست این بیمار مرگ مغزی را نجات دهد و سرانجام خانواده فداکار مرحوم رمضان علوی برای اهدای عضو فرزند خود به بیماران نیازمند پیوند عضو اعلام رضایت کرده و با پیگیری پرسنل و پزشکان بخش مراقبت های ویژه و تیم اعزامی از تهران، کبد و کلیه های آن زنده یاد به بیماران نیازمند اهداء شد.

وی ضمن تقدیر از اقدام خداپسندانه خانواده رمضانی تصریح کرد: اهداء عضو هر بیمار مرگ مغزی، می تواند جان 8 بیمار نیازمند به پیوند عضو شامل کلیه، قلب، کبد، ریه و پانکراس را نجات دهد و نسوج و بافت نیز جهت پیوند به افراد دارای معلولیت استفاده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای اعضای یک بیمار در کاشان جان 3 نفر را نجات داد

اهدای اعضای یک بیمار در کاشان جان 3 نفر را نجات داد