مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 12:152023-07-24پزشكي

ابداع روش هایی برای زندگی بهتر دیابتی ها


مدیر گروه تحقیقات علوم پایه و بیماری های غیر واگیر پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی گفت: تولید شبه اندام های پانکراسی ترشح کننده انسولین برای سلول درمانی های آتی در دیابت نوع یک و سپس دیابت نوع دو پیشرفته از دستاوردهایی است که در همکاری و هماهنگی با مراکز .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی،  یاسر تهمتنی مدیر گروه تحقیقات علوم پایه و بیماری های غیر واگیر پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی با اشاره به فعالیت در زمینه پروژه های نوین دیابت که بتواند تکنولوژی ها و فناوری های جدید درمانی را در این خصوص ابداع کند و در کشور پیاده سازی شود گفت: ضرورت بیماری دیابت بسیار مشخص است.

امروزه طبق آخرین آمار 6 میلیون نفر در ایران با این مشکل دست وپنجه نرم می کنند و ابداع روش هایی که بتواند زندگی این افراد را بهبود بخشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر این که متأسفانه از هر 10 نفر یک نفر مبتلابه دیابت بوده یا پیش دیابتی محسوب می شود، بنابراین ضرورت اهمیت چنین پژوهش هایی مشخص است، افزود: پروژه تأسیس مرکز دیابت را در پژوهشگاه رویان در یک دهه گذشته با کمک همکاران و با حمایت های مدیران ارشد رویان و جهاددانشگاهی پیگیری شد و خوشبختانه موفق شدیم کلینیک های درمانی تخصصی دیابت و مرکز تحقیقات دیابت را ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع روش هایی برای زندگی بهتر دیابتی ها

ابداع روش هایی برای زندگی بهتر دیابتی ها