مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 مرداد 1402 ساعت 10:552023-08-09فرهنگي

مرمت بخش سینمای کاخ مروارید آغاز شد


مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز از آغاز مرمت بخش سینمای کاخ مروارید خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، رحیم خاکی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، گفت: در این فاز مرمتی قسمت کف و پایین دیواره ها و مقابل ورودی سینما مرمت می شود و در فازهای بعدی سقف اصلی سازه ای مرمت می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع البرز مدت قرار داد برای انجام این فاز اجرایی و اتمام مرمت بخش سینمای کاخ مروارید را 2 ماه عنوان کرد که به تازگی آغاز شده است.

  خاکی افزود: در فازهای بعدی در صورت تأمین اعتبار به مرمت ساختمان اصلی پرداخته می شود که اولویت با مرمت سقف است و در کل بهره برداری نهایی از کاخ حدود یک هزار میلیارد ریال بودجه نیاز دارد.

وی مرمت در فازهای بعدی را شامل کف ساختمان، محوطه سازی، ساختمان اصلی، ساختمان مدیریتی در محوطه عنوان کرد و گفت: برای این بخش ساختمان مدیریتی در محوطه اعتباراتی جذب شده که در دو ماه آینده با مشخص شدن پیمانکار عملیات اجرایی آغاز می شود.

  کاخ مروارید توسط وسلی پیترز طراحی شده و بنیاد فرانک لوید رایت با هزینه یک میلیون دلار، بین سال های 1345 تا 1347در زمینی به وسعت 111 هکتار، اقدام به ساخت آن کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت بخش سینمای کاخ مروارید آغاز شد

مرمت بخش سینمای کاخ مروارید آغاز شد