مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 09:152023-08-15فناوري

شهر هوشمند چیست؟


در دنیای امروز و سال 2023 شهر هوشمند یک مفهوم نوین و مهم در زمینه شهر های هوشمند و فناوری اطلاعات است که به هدف ارتقاء کیفیت زندگی شهروندان، بهره وری منابع، - و ارتقاء مدیریت شهری با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته و اطلاعات جمع آوری شده می پردازد.

در یک شهر هوشمند، از اینترنت مبتنی بر تجهیزات الکترونیک، تجزیه وتحلیل داده ها، ابر محاسبات، AI و دیگر فناوری های پیشرفته استفاده می شود تا ارتباط بین اجزای مختلف شهر، اطلاعات شهروندان، و سیستم های مدیریتی فراهم شود.

هدف اصلی ایجاد شهر هوشمند بهبود کیفیت زندگی شهروندان است.

از طریق اجرای پروژه های هوشمند شهری مانند مدیریت ترافیک، انرژی هوشمند، پارکینگ هوشمند، هوشمندسازی ساختمان ، مدیریت پسماند، و حمل ونقل هوشمند، شهر هوشمند تلاش می کند تا مشکلات اجتماعی و محیطی را بهبود بخشد و سطح زندگی شهروندان را ارتقاء دهد.

همچنین، شهر هوشمند به عنوان یک ابزار کلیدی برای مدیریت منابع شهری به طرز قابل توجهی می تواند بهره وری و انسجام در عملکرد شهر را افزایش دهد.

شهر هوشمند به چه چیزی اشاره دارد؟ شهر هوشمند (Smart City) به شهری اشاره دارد که با استفاده از فناوری های اطلاعات و ارتباطات (ICT)، اینترنت اشیا (IoT)، تجزیه وتحلیل داده ها، هوش مصنوعی و دیگر فناوری های پیشرفته، برای بهبود کیفیت زندگی شهرون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهر هوشمند چیست؟

شهر هوشمند چیست؟