مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 09:152023-07-31اقتصادي

سکان امور ارزی کشور باید در دست بانک مرکزی باشد


دلالان و صرافی های متخلف به دنبال آشفتگی بازار هستند تا از بحران خودساخته سوء استفاده کنند.

- مسعود قاسمی، فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی استان البرز در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر نقش صرافی های غیر مجاز و متخلف در بحران های ارزی اظهار داشت: هر چند ما با اقدامات بانک مرکزی شاهد کنترل و ثبات بازار ارز بودیم، اما این ثبات باید با یک برنامه اساسی و بنیادین تداوم داشته باشد.

بی تردید در صورت مقطعی بودن ثبات بازار ارز، دلالان و صرافی های متخلف و غیرمجاز هم وارد میدان شده و حتی برخی از آنها بدون اینکه مکان مشخصی داشته باشند، شروع به سو استفاده از بحران خودساخته بازار می کنند.

وی به نقش تأثیرگذار بانک مرکزی و همچنین بانک ها در انجام امور ریالی و ارزی اشاره کرد و گفت: ما در اتاق بازرگانی همواره سرمایه گذاران را تشویق به وارد کردن سرمایه هایشان از خارج به ایران می کنیم، اما اکثر این افراد بعد از قبول سرمایه گذاری به مشکل بزرگی یعنی انتقال پول توسط صرافی بر می خورند.

بی تردید اگر بانک مرکزی و بانک ها بتوانند تمام و کمال، سکان این امور را در دست بگیرند، سرمایه گذاران هم با خیالی آسوده و به راحتی می توانند وارد ایران شوند، اما چون بنا به دلایلی چنین بستری مهیا نیست، گرفتار بازار سیاه و حباب ناگهانی بازار و صرافی های متخلف و غ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکان امور ارزی کشور باید در دست بانک مرکزی باشد

سکان امور ارزی کشور باید در دست بانک مرکزی باشد