مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 10:452023-07-24پزشكي

ژنتیک درباره سوپرمن های کووید چه می گوید؟ / چرا برخی ها بیمار نمی شوند؟!


دانشمندان کشف کرده اند که در بسیاری از افرادی که علائم کووید را نشان نمی دهند، سطوح قابل ملاحظه ای از آلودگی ویروسی دیده می شود.

- ژنتیک درباره سوپرمن های کووید چه می گوید؟ / چرا برخی ها بیمار نمی شوند؟! دانشمندان کشف کرده اند که در بسیاری از افرادی که علائم کووید را نشان نمی دهند، سطوح قابل ملاحظه ای از آلودگی ویروسی دیده می شود.

مجله معتبر نیچر قابل دسترسی هستند و علاقه مندان می توانند از آنها استفاده کنند.

نقش ژنتیک در کووید با استناد به تحقیقات قدیمی تر تخمین زده می شود که حدودا 20 درصد از افراد آلوده به طراحی شده استفاده کنند.

این برنامه برای ردیابی وضعیت کووید طی سال اول همه گیری، درست زمانی که بسیاری از افراد در حال انجام آزمایشات معمول کووید بودند، مورد آزمایش قرار گرفت.

هنگامی که جهش ژنتیکی در بیماران فاقد علائم شناسایی شد، تیم دیگری از محققان استرالیایی دریافتند که این جهش با سلول های T سیستم ایمنی مرتبط است.

در واقع جهش مذکور سبب شده که این سلول ها پاسخ سریع و موثرتری به SARS-CoV-2؛ ویروسی که منجر به ایجاد عفونت کووید می شود، داشته باشند.

چنین پاسخی ایمنی از قبل موجود را نشان می دهد؛ درست مانند آن که سیستم ایمنی به دنبال پاسخ به ویروس های مشابه، آموزش دیده باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ژنتیک درباره سوپرمن های کووید چه می گوید؟ / چرا برخی ها بیمار نمی شوند؟!

ژنتیک درباره سوپرمن های کووید چه می گوید؟ / چرا برخی ها بیمار نمی شوند؟!