مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 09:152023-08-20اقتصادي

85 درصد برق تولیدی جدید جذب صنایع شد


آمار صنعت برق بیانگر آن است که در خرداد و تیر 1402 نسبت به 1400حدود 85 درصد برق اضافه داده شده به بخش صنعتی رسیده و 15 درصد به برق خانگی و کشاروزی اختصاص یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دومین کارگاه بررسی ابعاد برنامه تامین برق صنایع کشور با حضور جمعی از استادان دانشگاه و کارشناسان حوزه انرژی و صنعت برگزار شد.

این نشست ساعته با سخنرانی اساتید دانشگاه آغاز شد و در پایان شرکت کنندگان پرسش های خود را طرح کردند.

سید دانیال آل هاشم، استاد دانشگاه در ابتدای این نشست در تشریح مسئله ناترازی برق اظهار داشت: اگر بخواهیم مهندسی شده به پدیده ناترازی نگاه کنیم، باید گفت ناترازی یک پدیده 2 متغیره است که یک متغیر آن مصرف و متغیر دیگر آن تولید است.

*تشریح فهم غلط شکل گرفته از ناترازی برق این استاد دانشگاه با اشاره به جمله خود در نشست قبلی که عنوان کرده بود، فهم نخبگان از ناترازی انرژی غلط است، گفت: پس از بیان این جمله واکنش های زیادی دریافت کردم، اما اگر بخواهم آن را توضیح بدهم، منظور این است که فهم نخبگان و مسئولان ما از مسئله ناترازی انرژی تنها توجه به یک متغیر یعنی تولید است.

وی افزود: در کشور ما جا افتاده که تنها راه مقابله با ناترازی افزایش ظرفیت تولید انرژی است، در حالی که ناترازی برق یک سمت دیگر به نام مصرف دارد که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

85 درصد برق تولیدی جدید جذب صنایع شد

85 درصد برق تولیدی جدید جذب صنایع شد