مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 09:252023-08-19سياسي

وضعیت خانه پدری جلال در هاله ای ابهام/ هنوز نگران امامزاده سلیمان هستیم


مدیر کل میراث فرهنگی البرز با اشاره به وضعیت خانه پدری جلال آل احمد در روستای اورازان شهرستان طالقان اظهار کرد: تعیین تکلیف این خانه به دلایلی هنوز در هاله ای از ابهام است.

- ایسنا/البرز مدیر کل میراث فرهنگی البرز با اشاره به وضعیت خانه پدری جلال آل احمد در روستای اورازان شهرستان طالقان اظهار کرد: تعیین تکلیف این خانه به دلایلی هنوز در هاله ای از ابهام است.

رحیم خاکی در گفت وگو با ایسنا ادامه داد: وجه تسمیه ملکی که امروز به عنوان خانه پدری جلال آل احمد شناخته می شود، بیشتر به واسطه اهالی روستای اورزان بوده و هنوز منبع دقیقی این موضوع را تایید نکرده است.

وی افزود: اینکه برخی می گویند این خانه زادگاه جلال بوده کاملا منتفی است چون طبق شواهد و قراین موثق زادگاه جلال در کنار امامزاده نصرالدین (ع) تهران بوده است.

وی توضیح داد: ما در مورد خانه پدری جلال هم هنوز به نتیجه قابل استنادی نرسیده ایم و بررسی ها برای تعیین تکلیف این بنا ادامه دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت دیگر خانه های تاریخی البرز توضیح داد: خانه مصدق هم نیاز به مرمت دارد و گروه فنی میراث در حال بررسی شرایط بنا هستند و به محض اتمام بررسی ها عملیات مرمت آن آغاز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت خانه پدری جلال در هاله ای ابهام/ هنوز نگران امامزاده سلیمان هستیم

وضعیت خانه پدری جلال در هاله ای ابهام/ هنوز نگران امامزاده سلیمان هستیم