مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 07:352023-08-21سياسي

کربلا آموخت در برابر زیاده خواهی مزدوران تسلیم نشویم


معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی بر لزوم الگو گیری از سیره اهل بیت(ع) در جامعه تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) به انسان ها آموخت که مرگ با عزت برتر از زندگی با ذلت است و این درس بزرگ به ما می آموزد که در مقابل زورگویان و استکبار جهانی مقاومت کرده .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، بهنام نظری یکشنبه شب در دومین کنگره ملی شعر عاشورایی که در سالن سلمان ساوجی اداره ارشاد ساوه برگزار شد،گفت: شعر عاشورایی بیانگر وقایع جانسوز کربلا و امام حسین (ع) است که از قدمت بالایی برخوردار است.

وی افزود: شعر عاشورایی از اشعار آیینی می باشد که از دل برآمده و بر دل همگان می نشیند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی اضافه کرد: از نخستین اشعار عاشورایی می توان گفتگوی حضرت زینب (س) با برادرش امام حسین (ع) را مثال زد که سرشار از درس و آموزه های زیادی است که با گذشت هزارسال در دلها ماندگار شده است.

وی سرودن اشعار عاشورایی را لطفی الهی برای شاعران آن دانست و گفت: پیوند کلمات در قالب شعر منجر به خروجی غنی در وصف حضرت سید و سالار شهیدان می شود و قطعا سرودن چنین اشعاری که به دل همگان مینشیند از اجر بالایی برخوردار است.

وی یکی از دلایل ماندگاری عاشورا را آثار هنری در قالب شعر، تئاتر و نمایش دانست و گفت: هرگاه پای هنر به موضوعات دینی، اجتماعی و فرهنگی باز می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کربلا آموخت در برابر زیاده خواهی مزدوران تسلیم نشویم

کربلا آموخت در برابر زیاده خواهی مزدوران تسلیم نشویم