مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 22:002023-07-30پزشكي

موردی از بیماری مالاریا در خوزستان مشاهده نشده است


بیش از 10 سال است که در خوزستان هیچ مورد انتقال محلی بیماری (مالاریا) مشاهده نشده است.

- اهواز- رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیش از 10 سال است که در خوزستان هیچ مورد انتقال محلی بیماری (مالاریا) مشاهده نشده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پژمان بختیاری نیا عصر امروز یکشنبه در گفت وگویی رسانه ای به هفته ملی حذف مالاریا اشاره کرد و افزود: بیماری مالاریا یکی از قدیمی ترین بیماری های عفونی شناخته شده در دنیا است که هنوز یکی از شایع ترین عفونت های انسانی تلقی می شود.

وی با بیان اینکه این بیماری عمدتاً در مناطق گرمسیری به ویژه در قاره آفریقا شایع است، عنوان کرد: سالانه موارد بیشماری از این بیماری در دنیا تشخیص داده و درمان می شوند.

بختیاری نیا با اشاره به اینکه در سال های اخیر تلاش های همه جانبه ای از سوی کشورهای دنیا برای حذف این بیماری انجام شده است، ادامه داد: این بیماری توسط تک یاخته ای از جنس پلاسمودیوم در انسان ایجاد می شود که شامل چهارگونه پلاسمودیوم ویواکس، فالسیپاروم، مالاریه و اووال است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره گزارش مالاریای نولوزی به شکل محدود در جنوب شرقی آسیا، اضافه کرد: هر یک از این انگل ها می توانند اشکالی از بیماری را در انسان ایجاد کنند؛ همچنین به علت بروز علائمی مانند لرز، تب و تعریق که بیشتر در دوره زمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موردی از بیماری مالاریا در خوزستان مشاهده نشده است

موردی از بیماری مالاریا در خوزستان مشاهده نشده است