مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 10:052023-07-27اجتماعي

«آیات»؛ ماهواره ای با قابلیت شناسایی سیگنال های بعد و قبل از وقوع زلزله


رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: نمی توان ادعا کرد در آیندده زلزله قابل پیش بینی نیست و ما در ماهواره آیات به دنبال ساخت ماهواره ای با قابلیت شناسایی سیگنال هایی که قبل و بعد از وقوع زلزله از کره زمین متصاعد می شود، - رییس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران گفت: نمی توان ادعا کرد در آیندده زلزله قابل پیش بینی نیست و ما در ماهواره آیات به دنبال ساخت ماهواره ای با قابلیت شناسایی سیگنال هایی که قبل و بعد از وقوع زلزله از کره زمین متصاعد می شود، هستیم.

دکتر حسن زمانیان در گفت وگو با ایسنا، در خصوص اینکه زلزله قابل پیش بینی نیست و این که چرا طرح فضایی در این سازمان در حال اجرا شده است، گفت: زمانی که می گویند زلزله قابل پیش بینی نیست، تاکنون قابل پیش بینی نبوده و به این معنا نیست در آینده هم دست و پای ما در برای پیش بینی زلزله بسته باشد.

وی ادامه داد: ماهواره آیات پروژه ای است که در مرز علم و دانش در حرکت است و ما جزو اولین های دنیا هستیم و خط شکنی داریم، همانطور که در ماهواره قبلی ما یعنی مصباح ، در کشور خط شکنی شد.

زمانیان خاطر نشان کرد: با توجه به تجربه ما در مورد ماهواره مصباح ، دانشمندانی که در کشور داریم، گردهم آمدند و پروژه ماهواره زلزله شناسی آیات را در دستور کار خود قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آیات»؛ ماهواره ای با قابلیت شناسایی سیگنال های بعد و قبل از وقوع زلزله

«آیات»؛ ماهواره ای با قابلیت شناسایی سیگنال های بعد و قبل از وقوع زلزله