مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 09:152023-08-20اقتصادي

این چای بدن شما را خنک نگه می دارد


مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ایلام گفت: چای ترش خاصیت خنک کننده قوی برای بدن دارد، از این رو در فصل تابستان می تواند موردتوجه قرار گیرد، - ایسنا/ایلام مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ایلام گفت: چای ترش خاصیت خنک کننده قوی برای بدن دارد، از این رو در فصل تابستان می تواند موردتوجه قرار گیرد، به طوری که میزان تعرق را افزایش داده و دمای داخلی بدن را کاهش می دهد.

علی فرضی نژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: چای ترش یا چای قرمز با نام علمی Hibiscus sabdarifa از خانواده Malvaceae، گیاهی علفی یک ساله یا چندساله درختچه ای و بومی آفریقاست.

وی گفت: برگ های آن متناوب و با حاشیه دندانه دار و دارای 3-5 لوب است.

گل های آن سفید مایل به زرد کم رنگ است که بر روی آن دانه های قرمزرنگ وجود دارد و گل ها در شهریور تا مهرماه شکوفا می شوند.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی ایلام تصریح کرد: کاسه گل گوشتی است که در ابتدای تشکیل به رنگ سبز است و وقتی می رسد به رنگ قرمز تبدیل می گردد و میوه هم کپسول هست را احاطه می کند.

معمولاً میوه را در آبان و آذرماه برداشت می کنند.

فرضی نژاد با بیان اینکه خواص کاربردی چای ترش از کاسبرگ گیاه چای ترش تهیه می شود و در بسیاری از مناطق دنیا به صورت نوشیدنی گرم یا سرد از آن استفاده می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این چای بدن شما را خنک نگه می دارد

این چای بدن شما را خنک نگه می دارد