مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 11:402023-08-21اقتصادي

تکمیل بیش از 80 درصد از ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی


مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بیش از 80 درصد از ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی بندرعباس پر شده است.

- حسین عباس نژاد صبح امروز (30 مردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: بندر شهید رجایی 145 هزار کانتینر ظرفیت دارد که اکنون 120 هزار کانتینر از ظرفیت آن بعلت رسوب کالا پر شده و این موضوع موجب کاهش شدید ظرفیت و پایین آمدن بازدهی شده است.

وی اظهار کرد:ظرفیت کالا در بندر شهید رجایی بندرعباس 145 میلیون تن است و پارسال 80 میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

عباس نژاد با تاکید بر الکترونیکی کردن روند واردات و صادرات اضافه کرد: ایجاد سامانه الکترونیکی کردن روند بررسی استاندارد کالاها http://(Exim) اقدام مناسبی است که برای رفع موقت مشکلات موجود، ایجاد شفافیت، رفع فساد و جلوگیری از کاغذبازی موثر است.

وی با تاکید بر پرهیز از موازی کاری دستگاه ها در حوزه واردات و صادرات افزود: با توجه به ظرفیت بالای ترخیص و بارگیری کالا در بندر شهید رجایی و دیگر بنادر استان، باید روان سازی فرایندها صورت گیرد که مکانیزه و یکپارچه کردن سامانه ها در این حوزه کمک دهنده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: برخی کالاها به علت نبود آزمایشگاه دو تا سه ماه در نوبت جواب آزمایشگاه قرار می گیرند و لازم است متناسب با ظرفیت بندر و گمرک شهید رجایی ظرف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکمیل بیش از 80 درصد از ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی

تکمیل بیش از 80 درصد از ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی