مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 18:302023-08-07اقتصادي

طرح تولید برنج بدون استفاده از سموم و آفت کش در کشور اجرا می شود


معاون پژوهش موسسه گیاهپزشکی کشور گفت: طرح تولید برنج بدون استفاده از سموم و آفت کش در کشور آغاز شده و درگام نخست در 7 شهرستان اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در نشست خبری که امروز در موسسه گیاهپزشکی کشور برگزار شد، شهرام شاهرخی از تولید برنج بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی در کشور خبر داد و گفت: سال گذشته تولید بدون استفاده از سموم و آفت کش های شیمیایی در دو مزرعه و در سطح 10 هکتار با موفقیت انجام شد و قرار است این فعالیت تحقیقاتی در 100 هکتار اجرا شود.

معاون پژوهش موسسه گیاهپزشکی تصریح کرد: این طرح در 7 شهرستان و مشارکت 46 کشاورز درحال انجام است و قرار است به کل استان هایی که برنج می کارند تعمیم داده شود.

به گفته این محقق، علاوه بر اینکه این نوع کشت هزینه کشاورزان را در استفاده از سموم شیمیایی کاهش می دهد، گام بزرگی در سلامت غذایی است و دیگر هیچ گونه باقیمانده سموم در این محصول که پس از گندم پر مصرف ترین محصول کشاورزی است وجود نخواهد داشت.

این محقق در پایان گفت: کشت برنج در استان های شمالی کشور دارای دو کشت بوده و بیشترین چالش در حوزه آفات مربوط به کشت دوم است؛ از این رو در بحث مطالعات و تحقیقات کشت این محصول بدون استفاده از آفت کش های شیمیایی با تمرکز به کشت دوم در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح تولید برنج بدون استفاده از سموم و آفت کش در کشور اجرا می شود

طرح تولید برنج بدون استفاده از سموم و آفت کش در کشور اجرا می شود