مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 4 مرداد 1402 ساعت 11:502023-07-26فرهنگي

چهار قرن عاشقی برای امام حسین (ع) در تعزیه ارمغانخانه زنجان


تعزیه ارمغانخانه، هنری با قدمت چهار قرن است که زنجانی ها در ایام عزاداری سرو و سالار شهیدان به جای می آورند که شکوه آن مثال زدنی است.

- چهار قرن عاشقی برای امام حسین (ع) در تعزیه ارمغانخانه زنجان ایسنا/زنجان تعزیه ارمغانخانه، هنری با قدمت چهار قرن است که زنجانی ها در ایام عزاداری سرو و سالار شهیدان به جای می آورند که شکوه آن مثال زدنی است.

تعزیه خوانی یا شبیه خوانی، شکل سنتی از مجموعه نمایش های آیینی و مذهبی است که بر اساس رویدادهای تاریخی و حماسی حزن انگیز واقعه کربلا و شهادت امام حسین (ع) و همراهانش و نیز مصائب خاندان پیامبر (ص) روایت می شود که گاهی به آن موضوعات انتقادی، هجوآمیز و شاد و گزنده هم می افزایند.

این هنر ملی به اندازه ای ارزشمند است که در سال 2010 جزو آثار ناملموس ایران، در فهرست جهانی یونسکو نیز به ثبت رسید تا همه مردم جهان با آن آشنا شوند.

تعزیه هنری است که مخصوص ایرانیان و سرزمین ایران است این هنر نه از عربستان و عراق که خاستگاه دین مبین اسلام است، به ایران آمده نه از فرنگستان.

ایران تنها کشور اسلامی است که نمایش تعزیه را به مقیاس جهانی آفرید.

تعزیه به معنای متعارف، نمایشی است که در آن واقعه کربلا به دست افرادی که هر یک نقشی از شخصیت های اصلی را بر دوش دارند، نشان داده می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهار قرن عاشقی برای امام حسین (ع) در تعزیه ارمغانخانه زنجان

چهار قرن عاشقی برای امام حسین (ع) در تعزیه ارمغانخانه زنجان