مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 10:052023-08-08سياسي

صفری تشریح کرد: ظرفیت های ایران برای همکاری با بریکس


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در نشست ایران و بریکس با تشریح ظرفیت های ایران برای همکاری با بریکس گفت: از هرگونه حرکت به سمت چندجانبه گرایی استقبال می کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه صبح امروز (سه شنبه) 17 مرداد ماه در مراسم افتتاحیه کنفرانس ایران و بریکس؛ چشم اندازهایی برای شراکت و همکاری در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در سخنانش ضمن ابراز خرسندی از روابط سیاسی عالی ایران با پنج عضو بریکس گفت: روابط ما در زمینه اقتصادی نیز رو به پیشرفت است.

ظرفیت همکاری دوجانبه بین ایران و هر یک از اعضای بریکس ظرفیت بالایی است.

روسیه، هند و  چین در بین شرکای اقتصادی ایران در منطقه قرار دارند و روابط اقتصادی ما مستحکم است و همکاری و مشارکت راهبردی بین ما برقرار است.

صفری به روابط و مناسبات اقتصادی ایران با کشورهای عضو بریکس اشاره کرد و افزود: ایران، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در گروه 77 حضور دارند و ما از هرگونه حرکت به سمت چندجانبه گرایی استقبال می کنیم.

صفری در این نشست با بیان اینکه بریکس از شرکای هدفمند ماست، خاطرنشان کرد: بریکس در صورت همکاری با کشورهای غیرعضو بریکس می تواند شرایط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفری تشریح کرد: ظرفیت های ایران برای همکاری با بریکس

صفری تشریح کرد: ظرفیت های ایران برای همکاری با بریکس