مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 15:502023-07-25سياسي

مرز بین خاطره نگاری و تاریخ شفاهی را بشناسیم


مرزی بین مفاهیم خاطره نگاری، روزنوشت، خود نوشت، روزنامه نگاری و زندگینامه نویسی با مصاحبه تاریخ شفاهی وجود ندارد و این از آسیب های نظری جدی در حوزه تاریخ شفاهی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نشست علمی آسیب شناسی تاریخ شفاهی با عنوان شیوه و روش پژوهش یا قالب و گونه ی نگارشی توسط معاونت آموزش و پژوهش موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ادامه سلسله نشست های علمی تخصصی این موزه با حضور مصطفی نیکنام مسئول تاریخ شفاهی موزه، محمد قاسمی پور، یحیی نیازی، نصرت الله صمدزاده و محمود عزیزی استاد تاریخ پیش از ظهر امروز سه شنبه 3 مرداد در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدا این نشست علمی محمود عزیزی گفت: مرزی بین مفاهیم خاطره نگاری، روزنوشت، خود نوشت، روزنامه نگاری و زندگینامه نویسی با مصاحبه تاریخ شفاهی وجود ندارد و این از آسیب های نظری جدی در حوزه تاریخ شفاهی است.

شاید مرز این دو برای مخاطب خیلی فرقی نداشته باشد چون خاطره و یاد و ذهن مصالح اولیه همه مفاهیمی که گفتیم می باشد.

وی ادامه داد: در خاطره نگاری فرد محور است و هر چیزی را که دوست دارد می گوید و از آرایه ادبی استفاده می کنیم اما مصاحبه تاریخ شفاهی تاریخ محور و رویداد محور می باشد نیاز به مصاحبه از فرد داریم و فرد در مصاحبه مطالب و خاطرات مهم؛ آنچه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز بین خاطره نگاری و تاریخ شفاهی را بشناسیم

مرز بین خاطره نگاری و تاریخ شفاهی را بشناسیم