مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 09:002023-08-21سياسي

«عهد نامه مودت بین مملکت ایران و مملکت حجاز و نجد» در سال 1308 (+عکس)


در این سلسله مطالب با عنوان «تاریخ نامه» از طریق نشریات قدیمی فارسی زبان به تاریخ ایران و جهان سرک می کشیم و خبرها مطالب و تصاویر جذاب و خواندنی را در برابر شما می گذاریم که گفته اند: - عهد نامه مودت بین مملکت ایران و مملکت حجاز و نجد در سال 1308 (+عکس) در این سلسله مطالب با عنوان تاریخ نامه از طریق نشریات قدیمی فارسی زبان به تاریخ ایران و جهان سرک می کشیم و خبرها مطالب و تصاویر جذاب و خواندنی را در برابر شما می گذاریم که گفته اند: گذشته چراغ راه آینده است.

عصر ایران- لایحه عهد نامه مودت بین مملکت ایران و مملکت حجاز و نجد در آذر سال 1308 برای تصویب به مجلس شورای ملی تقدیم شد.

مجله فارسی چهره نما که در مصر چاپ و منتشر می شد و به جز در ممالک ایران در مصر و فلسطین و سوریه ، افغانستان ، هندوستان و عراق عرب ، و آمریکا و اروپا توزیع می شد؛ در شماره 11 خود در روز دوشنبه 25 آذر 1308 مطابق با  16 دسامبر 1929 خبر ارائه لایحه عهدنامه مودت بین ایران و عربستان را به مجلس منتشر کرد.

متن خبر به این شرح است: لایحه ذیل را امروز رییس الوزراء تقدیم مجلس شورای ملی نمودند: ساحت محترم مجلس شورای ملی لفا صورت مصدق فارسی و عربی عهدنامه مودت بین دولتین ایران و حجاز و نجد و ملحقات آن را که در تاریخ دوم شهریور ماه 1308 در طهران بین نمایندگان مختار طرفین بامضا رسیده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«عهد نامه مودت بین مملکت ایران و مملکت حجاز و نجد» در سال 1308 (+عکس)

«عهد نامه مودت بین مملکت ایران و مملکت حجاز و نجد» در سال 1308 (+عکس)