مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 14:552023-08-13پزشكي

نوشیدنی هایی که آب بدن را به خوبی تامین می کنند


لیموناد یکی از نوشیدنی های تابستانی است که می تواند سریعاً هم دمای داخلی بدن را پایین بیاورد و هم باعث پیشگیری از کم آبی بدن شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، مهم ترین توصیه تغذیه ای در وضعیت گرمای شدید هوا، حفظ آب بدن است.

نوشیدن آب ساده می تواند ساده ترین راه برای دستیابی به این هدف مهم باشد، اما بعضی افراد و مخصوصا خانم های باردار، سالمندان، کودکان و نوجوانان نمی توانند به طور مدام در طول روز آب بنوشند.

توصیه ما به این افراد، این است که به منظور پیشگیری از کم آبی بدن، گاهی اوقات نوشیدنی های پیشنهادی زیر را جایگزین آب کنند تا بتوانند هرروز مایعات کافی به بدنشان برسانند.

1.

لیمونادلیموناد یکی از نوشیدنی های کلاسیک تابستانی است که می تواند سریعا هم دمای داخلی بدن را پایین بیاورد و هم باعث پیشگیری از کم آبی بدن شود.

لیموناد بدون شکر، مقادیر قابل توجهی از ویتامین C را هم به بدن می رساند و به بهبود عملکرد دستگاه گوارشی در گرم ترین روز های سال کمک می کند.

2.

شربت تخم ریحاناز دیگر نوشیدنی های پیشنهادی برای روز های گرم سال به منظور کاهش دمای داخلی بدن، شربت تخم ریحان یا شربت تخم شربتی است.

تخم ریحان حاوی ترکیباتی است که می توانند به پایین آوردن دمای داخلی بدن کمک کنند و علاوه بر پیشگیری از کم آبی بدن، نقش مثبتی هم در حفظ تعادل آب و الکترولیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوشیدنی هایی که آب بدن را به خوبی تامین می کنند

نوشیدنی هایی که آب بدن را به خوبی تامین می کنند