مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 10:302023-08-18بين الملل

الازهر حمله به کلیساها در پاکستان را محکوم کرد


الازهر مصر با صدور بیانیه ای مخالفت خود را با حمله به کلیساها در پاکستان اعلام و تاکید کرد: خواهان پیگیری حقوقی و اتخاذ تدابیر امنیتی علیه همه افراط گرایان در جهان هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، الازهر مصر روز گذشته (پنجشنبه، 17آگوست) با صدور بیانیه ای حملات به تعدادی از کلیساها در شرق پاکستان را محکوم و بر رد قاطعانه این جنایات تأکید کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم ، الازهر در این بیانیه تأیید کرد: قرآن کریمی که توسط برخی افراط گرایان جنایتکار -در سایه بی توجهی برخی دولت ها - مورد حمله قرار می گیرد، همان کتابی است که دستور می دهد عبادتگاه های مسلمانان و غیرمسلمانان حفظ شود و از تعدی به آن ها نهی می کند .

در ادامه این بیانیه الازهر آمده است: کاری که  حمله کنندگان به کلیساها انجام دادند دقیقاً همان کاری است که هتاکان حرمت قرآن کریم انجام دادند؛ زیرا هر دو جنایاتی هستند که توسط ادیان، کتب مقدس و موازین انسانی و اخلاقی منع شده اند.

الازهر ضمن محکوم کردن این اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه، بر لزوم پیگرد قانونی همه افراطیانی که به قرآن کریم، کلیساها و اماکن مذهبی حمله می کنند تاکید کرد.

  این نهاد مذهبی و علمی، همچنین خواستار لزوم اتخاذ همه اقدامات حقوقی، قانونی و امنیتی شد که حفاظت از مقدسات مردم و ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الازهر حمله به کلیساها در پاکستان را محکوم کرد

الازهر حمله به کلیساها در پاکستان را محکوم کرد