مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 16:002023-08-08اقتصادي

طلاق صوری و ادامه زندگی زیر یک سقف


به گفته برخی سردفتران ازدواج و طلاق و بر اساس آمار طلاق هایی که بلافاصله با درخواست صیغه 99 ساله برای ادامه زندگی همراه می شود، حدود 30 درصد طلاق ها در ایران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، در این خصوص با نگاهی به آمارهای منتشر شده توسط سازمان ثبت احوال می بینیم که در فصل بهار نزدیک به 80 هزار مورد ازدواج و حدود 38 هزار طلاق در کشور ثبت شده است.

بر اساس همین آمار، اتفاق کم سابقه ای در ایران رخ داده و در 12 استان کشور به ازای هر دو ازدواج حداقل یک طلاق ثبت شده یعنی معادل 50 درصد ازداج ها منجر به طلاق شده است.

البته این آمار در استان یزد بهتر است به گونه ای که به گفته مدیرکل ثبت احوال استان یزد، به ازای پنج هزار و 966 واقعه ازدواج در سال گذشته ، دو هزار و 232 واقعه طلاق به ثبت رسیده و بر این اساس میزان عمومی ازدواج در این سال به ازای هر هزار نفر پنج واقعه و میزان عمومی طلاق دو واقعه به ازای هر هزار نفر بوده است.

محمد علی مکرمی با اشاره به این که میانگین سن ازدواج در خانم های یزدی 24 سال و آقایان 29 سال است، افزود: میانگین سن ازدواج در خانم ها هم میانگین سن ازدواج 24 و نیم است که نسبت به سال 1400 به میزان سه سال و در آقایان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 2 و چهار دهم درصد افزایش داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طلاق صوری و ادامه زندگی زیر یک سقف

طلاق صوری و ادامه زندگی زیر یک سقف