مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 18:052023-08-01بين الملل

جنگ اوکراین، اردوغان را در مخصمه بدی گرفتار کرده است


رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه که تمایلی به رویارویی با روسیه ندارد، در تلاش است راهی برای بازگرداندن مسکو به توافق کریدور غلات و جلوگیری از تشدید تنش در دریای سیاه بیابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، تلاش اوکراین برای دور زدن روسیه و صادرات غلات، ترکیه را به عنوان کشوری عضو ناتو در تنگنا قرار داده است.

سایت خبری تحلیلی المانیتور در گزارشی به چالش های پیش روی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه برای ایجاد توازن در رابطه با روسیه و اوکراین پرداخته و نوشته است: رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه که تمایلی به رویارویی با روسیه ندارد، در تلاش است راهی برای بازگرداندن مسکو به توافق کریدور غلات و جلوگیری از تشدید تنش در دریای سیاه بیابد.

خروج روسیه از توافقی با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه که به اوکراین امکان داد غلات را از بنادر دریای سیاه خود از طریق تنگه ترکیه در سال گذشته صادر کند، ترکیه را در شرایط سختی قرار داده است.

روسیه با این ادعا که همه کشتی های به مقصد اوکراین حامل محموله های نظامی هستند، عملاً ضمانت های ایمنی کشتی های باری را لغو کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین در ابتدا پیشنهاد کرد که کشورش، سازمان ملل و ترکیه می توانند امنیت کریدور غلات را بدون روسیه حفظ کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگ اوکراین، اردوغان را در مخصمه بدی گرفتار کرده است

جنگ اوکراین، اردوغان را در مخصمه بدی گرفتار کرده است