مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 14:252023-08-13اجتماعي

آوار کمبودها روی سر محیط بانان؛ کدام مرجع پیگیر دغدغه های حافظان طبیعت است؟


خبرگزاری فارس- غلامرضا کریمی محمدی: بر اساس آخرین آمارهای اعلامی از سوی مسؤولان سازمان حفاظت محیط زیست، این سازمان تنها هفت هزار نیروی انسانی در سراسر کشور دارد که سه هزار و 500 نفر از آنها، محیط بان هستند.

بیش از 150 محیط بان در کشور تا امروز حین انجام وظیفه به شهادت رسیده اند و همین امر مسؤولیت های سنگینی را که برعهده سازمان حفاظت محیط زیست و محیط بانان گذاشته شده است، نشان می دهد.

دهم مردادماه امسال بود که علی سلاجقه، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به استان سمنان از کمبود شدید نیروی انسانی در حوزه محیط بانی خبر داد و گفت: کمبود شدید نیروی محیط بان در کشور، حفاظت از عرصه های تحت صیانت این سازمان را با مشکل مواجه کرده است .

اما با این همه، توجه به حفاظت از محیط زیست ارزشمند کشورمان الزاماتی دارد که باید به آن توجه شود؛ یکی از این نیازمندی های جدی، تأمین نیروهای زبده محیط بانی، در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات موردنیاز آنها و به ویژه اصلاح قوانینی است که دست محیط بانان را در اجرای قانون بسته است.

کمبود اعتبار یکی دیگر از مشکلات جدی سازمان حفاظت محیط زیست در کشور است؛ تا جایی که رییس این سازمان اذعان می کند: با وضعیت موجود اگر اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست در کشور به 2 برابر هم برسد، باز هم اتفاق تازه ای را شاهد نخو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آوار کمبودها روی سر محیط بانان؛ کدام مرجع پیگیر دغدغه های حافظان طبیعت است؟

آوار کمبودها روی سر محیط بانان؛ کدام مرجع پیگیر دغدغه های حافظان طبیعت است؟