مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 07:552023-08-14اقتصادي

خبرهای خوب سد چمشیر از افزایش دبی آب زهره تا کاهش 2800 واحدی ای .سی


معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر گچساران گفت: آزمایش های امروز کارشناسان از خروجی آب سد چمشیر گچساران، ای سی یک هزار و 700 را نشان می دهد درحالی که این شاخص در مدت مشابه سال قبل چهار هزار و 500 بود.

- محمدرضا فاضل در گفت و گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر گچساران خاطرنشان کرد: نیروگاه و سد چم شیر در 25 کیلومتری جنوب شرقی گچساران در کهگیلویه و بویراحمد و بر روی رودخانه زهره ساخته شده و این سد از نوع بتنی غلتکی ( RCC ) است.

وی بیان کرد: از مزایای این سد می توان به تأمین آب آشامیدنی و صنعتی، بهره مند شدن 140 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و 800 میلیون مترمکعب اشاره کرد.

معاون اجرایی سد و نیروگاه چم شیر گچساران تصریح کرد: تولید 482 گیگاوات برق آبی، کنترل سیلاب های مخرب رودخانه زهره، اشتغال زایی در زمان اجرای طرح و زیرساخت های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مزایای این سد است.

 فاضل عنوان کرد: این سد تأثیر مهمی در رونق کشاورزی و صنعت گردشگری گچساران خواهد داشت.

 وی گفت: سد و نیروگاه چم شیر به عنوان بزرگ ترین پروژه برق آبی در حال احداث کشور بوده که هدف آن ذخیره شده 2/3 میلیارد مترمکعب آب همراه با بهبود کیفیت و ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرهای خوب سد چمشیر از افزایش دبی آب زهره تا کاهش 2800 واحدی ای .سی

خبرهای خوب سد چمشیر از افزایش دبی آب زهره تا کاهش 2800 واحدی ای .سی