مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 09:152023-07-31پزشكي

آمار قابل توجه گزش گربه ها و خطر ابتلا به بیماری هاری


مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود 20 درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گزش گربه هاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد،  ناصر امینی اظهار کرد: هاری اغلب حیوانات حیات وحش مانند روباه ، شغال ، گرگ و.

را مبتلا می کند اما می تواند به راحتی گربه ها و سگ های اهلی را تحت تاثیر قرار دهد.

وی افزود: طی سال گذشته و سال جاری، گزارش های مربوط به گربه های مبتلا به هاری در استان خراسان رضوی قابل توجه است و حدود 20 درصد موارد حیوان گزیدگی مربوط به گزش گربه هاست.

   امینی ادامه داد: بی علامت بودن بیماری هاری در گربه ها و نیز رفتار شبانه گربه ها ، آن ها را به عنوان کانون بزرگ در خطر تماس با انواع وحوش و سگ های ولگرد قرار می دهد .

وی با اشاره به اینکه بیماری هاری یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است که از طریق گزش پستانداران خونگرم به حیوانات و انسان منتقل می شود، گفت: افزایش موارد هاری در گربه ها غالبا به این دلیل است که گربه ها بیشتر مجاز به پرسه زدن آزاد هستند و ممکن است با حیوانات حیات وحش هار یا حیوانات ولگرد تماس داشته باشند.

این مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بعد از این که گربه در معرض هاری قرار گرفت، ممکن است هفته ها تا ماه ها طول بکشد تا علائم ظاهر شوند و هنگامی که علائم هاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمار قابل توجه گزش گربه ها و خطر ابتلا به بیماری هاری

آمار قابل توجه گزش گربه ها و خطر ابتلا به بیماری هاری