مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 مرداد 1402 ساعت 14:402023-08-16پزشكي

فواید و مضرات تخمه شکستن را بدانید


متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به خواص بی نظیر و اثرات مثبت آجیل بر سلامت مغز گفت: زیاده روی در مصرف آجیل ها به ویژه تخمه­ های شور ممکن است مشکلاتی برای سلامت افراد ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس٬ تخمه شکستن در خانواده ها و بین افراد مختلف علاوه بر اینکه دارای خواص غذایی است بیشتر حالت سرگرمی و تنوع دارد و افراد سعی دارند در اوقات فراغت خود و هنگامی که در دورهمی دوستانه یا خانوادگی قرار دارند با استفاده از انواع تخمه ها٬ اوقات خوب و مفرحی را با هم سپری کنند.

البته هستند بسیاری افراد که میل و رغبت به تخمه شکستن در آنها حالت اعتیاد گونه و افراطی به خود گرفته و حد و اندازه طبیعی نداردِ؛ به طوری که اگر نزد آنها باشی از تخمه شکستن شان کلافه می شوی! غزاله اسلامیان،متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با اشاره به اینکه بخش هایی در مغز وجود دارد که دوپامین تولید می کنند، اظهار کرد: این بخش ها به عنوان یک نوروترانسمیتر یا انتقال دهنده پیام عصبی عمل می کنند؛ یعنی باعث انتقال پیام و سیگنال بین سلول های مغزی می شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از نقش های مهم دوپامین در مغز ایجاد احساس لذت به عنوان پاداش در برابر یک نیروی انگیزشی است، خاطرنشان کرد: این محرک انگیزشی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فواید و مضرات تخمه شکستن را بدانید

فواید و مضرات تخمه شکستن را بدانید