مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 09:452023-08-03اقتصادي

فرش چالشتری هنر-صنعتی در آستانه فراموشی/ بیمه مشکلی جدی است


فرش چالشتر در آستانه فراموشی است، اگر بخواهیم این هنر به فراموشی سپرده نشود و بازار فروش آن را در جهان به دست بگیریم لازم است برای آموزش و صادرات آن اقدام شود.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها: زیبایی چشم نواز طرح، نقش و رنگ در فرش ایرانی همان نقطه قوتی است که این فرش را در جهان متمایز کرده است و این موضوع سبب شده تا این هنر دستی نفیس طرفداران بسیاری داشته باشد.

رنگ مورد استفاده در قالی و سایر دست بافت های ایرانی به سبب منشأ طبیعی که دارند بعد از گذشت سالیان سال ثابت مانده و عوامل جوی تأثیر چندانی بر آن ندارد.

تاریخ تمدن قالی بافی ایران شکوفایی خود را در دوره های تاریخی سبک بافت قالی تبریز، ترکمن، کرمان و کاشان رقم زد تا آنجا که دامنه سلسله قالی بافی ایران در چالشتر چهارمحال و بختیاری هم طرحی به یادگار گذاشته است.

اصالت رنگ به کار رفته در قالی چالشتری سبب شده تا به یک صنایع دستی جهانی مبدل شود و در همین راستا مهر تأیید یونسکو را از آن خود کرده است.

بسیاری فرش بافی را به دلیل نبود بازار فروش و عدم حمایت کنار گذاشتند یکی از بافندگان فرش در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: فرش بافی هنری است که مادرانمان برایمان به یادگار گذاشتند و ما نیز آن را ادامه دادیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش چالشتری هنر-صنعتی در آستانه فراموشی/ بیمه مشکلی جدی است

فرش چالشتری هنر-صنعتی در آستانه فراموشی/ بیمه مشکلی جدی است