مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 12:352023-08-06فرهنگي

پاتریک دوویت و انتشار رمانی تازه/ شعر برای لحظات بحرانی خوب است


رمان نویس کانادایی که ادبیات را با داستانی از جان اشتاین بک کشف کرد، شعر را برای زمان های بحرانی کارساز می داند و درخشش جوآن دیدیون را به تازگی کشف کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از گاردین، پاتریک دوویت نویسنده کانادایی که سال 1975 متولد شده با انتشار اولین کتاب داستانی اش با عنوان استحمام در سال 2009 به فهرست کتاب های نیویورک تایمز راه یافت و با رمان دومش برادران سیسترز در سال 2011 به شدت مورد توجه قرار گرفت و در تمام جوایز ادبی کانادا و بسیاری از جوایز معتبر دیگر نامزد شد که نامزدی جایزه ادبی بوکر 2011 از جمله آنهاست.

کتاب برادران سیسترز به فارسی هم ترجمه و منتشر شده است.

پاتریک دوویت که پنجمین رمانش را به تازگی منتشر کرده، در مصاحبه ای از مهم ترین کتاب های زندگی اش گفته است.

مشروح این مصاحبه کوتاه سوال جوابی را در ادامه می خوانیم؛ * اولین خاطره من از کتاب خواندن یادم می آید 8 سالم بود و از کتابخانه وست ونکوور برمی گشتم.

مجموعه کتاب های ماجراجویی خودت را انتخاب کن را به امانت گرفته بودم و نمی دانستم کدام را اول بخوانم، زیرا همه آنها بسیار هیجان انگیز به نظر می رسیدند.

* کتابی که من را در نوجوانی تغییر داد 14 یا 15 ساله بودم که کتاب تورتیلا فلت نوشته جان اشتاین بک را خواندم و متوجه شدم که همه این شخصیت ها و رویدادها نه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاتریک دوویت و انتشار رمانی تازه/ شعر برای لحظات بحرانی خوب است

پاتریک دوویت و انتشار رمانی تازه/ شعر برای لحظات بحرانی خوب است