مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 مرداد 1402 ساعت 10:112023-08-15اجتماعي

ثبت دمای 70 درجه در قشم صحت داشت؟


رییس اداره پیش بینی هواشناسی هرمزگان می گوید: آنچه در روزهای اخیر درباره دمای 70 درجه در قشم بیان می شود مربوط به شاخص گرمایی استکه با دمای اندازه گیری شده متفاوت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، در روزهای اخیر برخی سایت های خارجی از ثبت دمای 70 درجه بالای صفر در جزیره قشم خبر داده بودند.

در این زمینه مرضیه سی سی پور، رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی هرمزگان در خصوص خبر منتشرشده ثبت دمای 70 درجه ای در فرودگاه بین المللی قشم، گفت: ثبت دمای 70 درجه سلسیوس یا همان سانتی گراد در فرودگاه بین المللی قشم در روز 17 مرداد  (8 آگوست 2023 میلادی) صحیح است و این اطلاعات مربوط به شاخص گرمایی (Heat Index) است اما نکته شایان ذکر این است که این شاخص دمایی با دمای اندازه گیری شده استاندارد متفاوت است.

مرضیه سی سی پور در خصوص استانداردهای اندازه گیری دما تصریح کرد: دمای واقعی هوا طبق استانداردهای جهانی در ارتفاع دومتری سطح زمین بدون تأثیر مستقیم نور خورشید و در مکانی خارج از عوامل تأثیرگذار اندازه گیری می شود و این دما دقیقاً محاسبه دمای هوا بدون تأثیر گرمای به وجود آمده از تشعشع خورشید یا زمین است؛ اما شاخص گرمایی (Heat Index) کمی متفاوت است و تأثیر عوامل محیطی ازجمله رطوبت هوا را نیز شامل می شود و دقیقاً به هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت دمای 70 درجه در قشم صحت داشت؟

ثبت دمای 70 درجه در قشم صحت داشت؟