مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 5 مرداد 1402 ساعت 12:402023-07-27سياسي

خودسازی و دگرسازی از ابعاد مهم اصحاب عاشورایی است


یکی از ابعاد مهم اصحاب عاشورایی، خودسازی و دگرسازی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمود کارگر صبح پنجشنبه در مراسم تاسوعای حسینی در خارگ با اشاره به ابعاد عاشورایی نماز جمعه و شاخصه مشترک نماز جمعه و فرهنگ غنی عاشورا اظهار داشت: همانگونه که در زیارت اربعین شهادت امام حسین علیه السلام نجات بشریت از ضلالت و جهالت تبیین شده است، امروزه نیز جنبش های اسلامی به سمت آزادی خواهی و مبارزه با طاغوت بر اساس الگوی عاشورا ترسیم می شود.

وی افزود: کار ویژه خطبه های نماز جمعه کنار زدن غبارهای نادانی و گمراهی و مظهر روشنگری و بصیرت در مسیر انگیزه بخشی همراه با معرفت و شناخت است و شنونده خطبه های نماز جمعه در راه رسیدن به تعالی قرار بگیرد.

امام جمعه خارگ تاکید کرد: شاخصه مشترک نماز جمعه و واقعه عاشورا ترسیم کننده تمام ابعاد اخلاقی و فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بشریت با راهبرد ایمان و امید به آینده است.

وی در پاسخ به این سوال که کارکردهای نماز جمعه با تکیه بر بازخوانی واقعه عاشورا چیست گفت: یکی از مهم ترین ابعاد خطبه نماز جمعه، دشمن شناسی و خنثی سازی تبلیغات دشمن با تبیین و ایجاد گفتمان در جنگ شناختی است.

کارگر تاکید کرد: همانگونه که ملتی اگر تاریخ خود را نداند محکوم به شکست است به نظر می رسد نسبت شناساندن دشمن و دوست در خطبه های نما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودسازی و دگرسازی از ابعاد مهم اصحاب عاشورایی است

خودسازی و دگرسازی از ابعاد مهم اصحاب عاشورایی است