مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 09:402023-08-20اقتصادي

شهرک فرآوری عناب در شهرستان خوسف راه اندازی شود


با توجه به ظرفیت بالای خوسف در تولید عناب، راه اندازی شهرک فرآوری عناب یکی از خواسته های کشاورزان بوده که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید علی حسینی صبح یکشنبه در سومین آیین شکرگزاری برداشت عناب در شهرستان خوسف با اشاره به خشکسالی های چند ساله در خوسف بیان کرد: عناب یکی از برکات مهم منطقه بوده و یکی از مهم ترین و اصلی ترین منابع ارتزاق مردم است.

وی با بیان اینکه شهرستان خوسف با دو هزار و 300 هکتار کشت محصول رتبه اول کشور تولید عناب را دارد، اظهار کرد: آرامش، استقامت و صبوری مردم خراسان جنوبی به محصول عناب گره خورده است.

حسینی با بیان اینکه متأسفانه از ظرفیت عناب آنچنان بهره و سودی نبرده ایم، اظهار کرد: نیاز است برنامه ریزی کامل و مناسبی در راستای معرفی محصول عناب انجام شود.

فرماندار خوسف با تاکید بر حفظ و گسترش ارقام بررسی شده عناب، افزود: همچنین تقاضا داریم در معرفی و ارقام شناسایی شده تلاش بیشتری شود.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش ها، مقالات و این آیین ها نقش مهمی در معرفی عناب دارد، گفت: 500 تا 600 میلیارد تومان کل گردش مالی این محصول است اما علی رغم سطح بالای زیر کشت، گردش مالی خوبی در این محصول نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرک فرآوری عناب در شهرستان خوسف راه اندازی شود

شهرک فرآوری عناب در شهرستان خوسف راه اندازی شود