مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 21:352023-07-25اجتماعي

فعالیت 29 گروه دامپزشکی برای نظارت بر کشتار دام های نذری در اردبیل


سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل از آماده باش این اداره کل در ایام سوگواری محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی در استان خبر داد و گفت: کشتارگاه های دام استان نیز در این ایام فعال بوده و آماده پذیرش دام های نذری و قربانی عزاداران هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی فیضی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش ذبح دام های نذری در جلو و مسیر دسته های عزاداری، مساجد، حسینیه ها و تکایا طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی با ساماندهی 29 گروه ثابت و سیار متشکل از 17 دامپزشک ، 24 بازرس بهداشتی گوشت و هشت روحانی ناظر ذبح شرعی در شهرستان های استان اجرا می شود.

وی افزود: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی گروه های نظارت بهداشتی و شرعی به صورت سیار در شهر حضور داشته و اقدام به بازرسی بهداشتی لاشه های دام های قربانی و نذری می کنند تا شهروندان عزادار از سلامت گوشت و لاشه دام قربانی اطمینان حاصل کنند.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و مشاهده چندین کانون بیماری در مناطق مختلف استان توصیه به شهروندان ذبح دام قربانی در کشتارگاه و تحت سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی است تا سلامت مصرف کنندگان تضمین شده و شیوع این بیماری به حداقل برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 29 گروه دامپزشکی برای نظارت بر کشتار دام های نذری در اردبیل

فعالیت 29 گروه دامپزشکی برای نظارت بر کشتار دام های نذری در اردبیل