مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 09:452023-08-07اقتصادي

مجوز فعالیت 283 معدن در خراسان شمالی صادر شد


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از صدور مجوز فعالیت 283 معدن در استان خبر داد و گفت: تعداد معادن فعال استان 147 مورد است که یک معدن نیز در حال تجهیز است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز حسین حاجی بگلو، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در گفت وگو با رسانه ها از صدور مجوز فعالیت 283 معدن در استان خبر داد و اظهارکرد: تعداد معادن فعال استان 147 مورد است که یک معدن نیز در حال تجهیز است.

وی گفت: در حال حاضر تعداد 77 معدن غیرفعال در استان وجود دارد که فرسودگی ماشین آلات و نبود صنایع فرآوری مواد جهت تکمیل زنجیره تولید از مشکلات معدنکاران استان بوده و سبب خام فروشی شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به معادن سنگ تزیینی (مرمر، مرمریت،کنگلومرای تزیینی)،کلیت، باریت، سرب و روی استان افزود: این معادن بیشترین خام فروشی را دارند و در اولویت ایجاد صنایع تبدیلی هستند.

حاجی بگلو تسهیلات خرید ماشین آلات به کمک صندوق بیمه، تامین زیرساخت و واردات با تخفیف گمرکی را از مهم ترین اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات معادن دانست.

وی تصریح کرد: راهسازی به طول 50کیلومتر انجام و در دست تکمیل است و برق رسانی دو معدن از اقداماتی است که در جهت تامین زیرساخت معادن در دولت سیزدهم تاکنون صورت گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز فعالیت 283 معدن در خراسان شمالی صادر شد

مجوز فعالیت 283 معدن در خراسان شمالی صادر شد