مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 13:452023-08-10اقتصادي

عملیات گمانه زنی در تپه تاریخی فریمان شهرستان اسفراین آغاز شد


بجنورد_ سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین از اجرای عملیات گمانه زنی در تپه تاریخی فریمان در این شهرستان به منظور تعیین عرصه و پیشنهاد حریم خبر داد.

- عباس توکلیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: گمانه زنی برای تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه تاریخی فریمان در شهرستان اسفراین با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال آغاز و تا اواخر مردادماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین گفت: اعتبار موردنیاز برای انجام برنامه گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و حریم تپه فریمان از محل اعتبارات استانی تأمین شده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به عدم وجود نقشه دقیق از عرصه و حریم تپه و اطلاعات کافی از چگونگی گسترش لایه های فرهنگی در زیر بافت با اجرای عملیات گمانه زنی امکان جلوگیری از تخریب بخش های باقی مانده از تپه فراهم می شود.

توکلیان خاطر نشان کرد: در همین راستا عملیات کاوش و گمانه زنی در دو تپه محوطه تاریخی ارگ نادری شهرستان شیروان و محوطه تاریخی آلمادوشن شهرستان راز و جرگلان در حال انجام است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اسفراین بیان کرد: تپه فریمان در بخش شمال غرب دشت اسفراین، در پایکوه های جنوبی منتهی الیه غربی رشته کوه آلاداغ و در بین تپه ماهورها،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات گمانه زنی در تپه تاریخی فریمان شهرستان اسفراین آغاز شد

عملیات گمانه زنی در تپه تاریخی فریمان شهرستان اسفراین آغاز شد