مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 12:302023-08-21اقتصادي

دریافت وثیقه نقدی و کسر کارمزد از تسهیلات بانکی ممنوع است


طبق ابلاغ بانک مرکزی به بانک ها و موسسات اعتباری، اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی به هر عنوان قبل یا بعد از اعطای تسهیلات و همچنین کسر کردن کارمزد از اصل مبلغ تسهیلات توسط شبکه بانکی ممنوع است.

- طبق ابلاغ بانک مرکزی به بانک ها و موسسات اعتباری، اخذ هرگونه سپرده به عنوان وثیقه نقدی به هر عنوان قبل یا بعد از اعطای تسهیلات و همچنین کسر کردن کارمزد از اصل مبلغ تسهیلات توسط شبکه بانکی ممنوع است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بانک مرکزی طی بخشنامه ای، نتایج ارزیابی چالش های فقهی سپرده های امتیازی به منظور اعطای تسهیلات قرض الحسنه در شبکه بانکی را که توسط شورای فقهی تبیین شده است، به بانک ها و موسسات اعتباری ابلاغ کرد.

نتایج ارزیابی شورای فقهی بانک مرکزی در خصوص سپرده پذیری امتیازی در شبکه بانکی به شرح زیر اعلام شده است: الف‏‏‏‏- رویکرد شورای فقهی بانک مرکزی در خصوص سپرده پذیری امتیازی که در حال حاضر به صورت نسبتا فراگیر در شبکه بانکی کاربرد دارد، تفکیک بین روش های مجاز و مشروع سپرده پذیری امتیازی از روش های غیرمجاز و غیرمشروع است.

ب‏‏‏- اعطای تسهیلات قرض الحسنه امتیازی با میانگین گیری، بدین ترتیب که پس از سپرده گذاری مشتری و بر اساس میانگین امتیاز وی، مؤسسه اعتباری بدون شرط قبلی نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام می کند، خلاف شرع تش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت وثیقه نقدی و کسر کارمزد از تسهیلات بانکی ممنوع است

دریافت وثیقه نقدی و کسر کارمزد از تسهیلات بانکی ممنوع است