مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 مرداد 1402 ساعت 20:252023-07-30بين الملل

تهران، دمشق و قاهره؛ مثلثی راهبردی علیه طرح های آمریکایی


کشورهای ایران و سوریه که اخیراً وارد روندی از هم گرایی هایی عربی به ویژه با مصر شده اند، در صورت دست یابی به هماهنگی سیاسی، بسیاری از طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای منطقه و جهان را ناکام خواهند گذاشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه اینترنتی شبکه المیادین با انتشار گزارشی تحلیلی به بررسی مثلث منابع بین ایران، سوریه، مصر پرداخته و نوشت حتی باوجود آنکه طی سال های اخیر روابط نزدیک و عمیقی بین تهران و قاهره وجود داشته، اما بهبود مناسبات آن ها در این برهه زمانی می تواند گویای الگویی از روابط راهبردی باشد.

شکست طرحی به نام خاورمیانه ای به نفع اسراییل المیادین در مقدمه این گزارش می نویسد: روابط مصر و ایران از حداقل روابط در سطح دیپلماتیک فراتر خواهد رفت و به سطح راهبردی خواهد رسید.

این گزاره ممکن است با توجه به همراهی مصر با قرارداد کمپ دیوید و سردی روابطش با ایران از زمان استقبال قاهره از شاه مخلوع، عجیب و مذموم به نظر برسد، اما نتیجه گیری فوق تمایل یا ارزیابی از مرحله فعلی روابط دو کشور درآستانه گشایش محسوس نیست؛ گشایشی که به تدریج جایگزین روابط قبلی ایرانی-عربی در سطح کل منطقه شده است.

در ادامه این گزارش می خوانیم: اگر نسخه اول خاورمیانه و معامله قرن به دلیل شکست بزرگ دشمن اشغالگر در مقابل حزب الل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران، دمشق و قاهره؛ مثلثی راهبردی علیه طرح های آمریکایی

تهران، دمشق و قاهره؛ مثلثی راهبردی علیه طرح های آمریکایی