مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 09:002023-08-22دانش

تلاش چین برای برتری ایستگاه فضایی «تیانگونگ» بر ایستگاه فضایی بین المللی


پژوهشگران چینی در مقاله جدیدی، طراحی ایستگاه فضایی تیانگونگ، ویژگی های فنی ایستگاه و کاربرد آن در آینده را شرح داده اند و معتقدند که این ایستگاه فضایی از برخی جنبه ها می تواند بر «ایستگاه فضایی بین المللی» برتری داشته باشد.

- تلاش چین برای برتری ایستگاه فضایی تیانگونگ بر ایستگاه فضایی بین المللی پژوهشگران چینی در مقاله جدیدی، طراحی ایستگاه فضایی تیانگونگ، ویژگی های فنی ایستگاه و کاربرد آن در آینده را شرح داده اند و معتقدند که این ایستگاه فضایی از برخی جنبه ها می تواند بر ایستگاه فضایی بین المللی برتری داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اوراسیا ریویو، یک ایستگاه فضایی به عنوان فضاپیمای سرنشین داری که برای مدت طولانی در مدار کار می کند، قدرت علمی و فناوری یک کشور را به طور جامع نشان می دهد.

پروژه فضایی سرنشین دار چین در سال 1992 با یک برنامه راهبردی سه مرحله ای تصویب شد و ساخت ایستگاه فضایی، هدف نهایی این پروژه است.

در سپتامبر 2010، پروژه ایستگاه فضایی سرنشین دار چین به طور رسمی تأسیس شد.

پس از 11 سال تلاش بی وقفه، در 29 آوریل 2021، ماژول هسته تیانه (Tianhe) با موفقیت توسط موشک لانگ مارچ-5بی (Long March-5B) از مرکز پرتاب فضاپیمای ون چانگ (Wenchang Space Launch Site) در هاینان به مدار زمین پرتاب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش چین برای برتری ایستگاه فضایی «تیانگونگ» بر ایستگاه فضایی بین المللی

تلاش چین برای برتری ایستگاه فضایی «تیانگونگ» بر ایستگاه فضایی بین المللی