مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 09:252023-07-23سياسي

دسته شال زنان نماد عزای حسین (ع) است/حلقه ماتم در محله های نایین


مردم نایین با رسوم و آیین های مختلفی از جمله شال زنی، نخل برداری، تشییع نمادین شهدای کربلا و چندین رسوم دیگر به عزاداری برای سید و سالار شهیدان می پردازند.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها- مهتاب خیری: قدمت عزاداری برای سید و سالار شهیدان در نایین پیشینه ای به بلندای تاریخ دارد، شاید بزرگ ترین سنت نایین در سوگواری برای حضرت اباعبدالله الحسین را در امتداد عرض ارادت مردم این شهرستان به سید و سالار شهیدان در طول سال بتوان جست وجو کرد چراکه مجالس وعظ، خطابه و ارادت به اهل بیت از ماه محرم آغاز می شود و تا محرم سال بعد به صورت مجالس هفتگی امتداد پیدا می کند.

نایین به عنوان یکی از شهرهای قدیمی اصفهان همه ساله در ایام محرم شاهد برگزاری آیین ها و مراسم های مختلف عزاداری است، آیین هایی که همراه با سنت های دیرینه مذهبی گره خرده و سنت هایی که با عشق و شور همراه است.

در شهرستان نایین همانند دیگر شهرها و نقاط کشور آداب و رسوم خاصی وجود دارد این آیین همه ساله در دهه اول محرم به پاسداشت نهضت خونین کربلا با حال و هوای معنوی خاصی برگزار می شود که مراسم دسته روی محلات نایین و شهرهای بافران و انارک از شاخص ترین آیین در این شهرستان است.

در ادامه گزارش با آداب و رسوم عزاداری محرم در این شهرستان آشنا می شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دسته شال زنان نماد عزای حسین (ع) است/حلقه ماتم در محله های نایین

دسته شال زنان نماد عزای حسین (ع) است/حلقه ماتم در محله های نایین