مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 14:112023-08-02اقتصادي

بُت کارخانه قند یاسوج چگونه شکست+ فیلم


خبرگزاری فارس یاسوج- ترنم بهنیا- همواره از کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از استان های کمتر توسعه یافته و به عبارتی توسعه نیافته کشور یاد می کنند استانی که با داشتن همه ظرفیت ها و نیروی انسانی مستعد به دلیل محرومیت تاریخی دوران ستم شاهی پهلوی به جای مانده هنوز نتوانسته پا به پای استان های توسعه یافته پیشرفت کند.

محروم اما تولید کننده 25 درصد نفت ایران!؟ با رجوع به آمار رسمی حدود 25 درصد نفت و گاز ایران و همچنین 10 درصد روان آب های کشور را کهگیلویه و بویراحمد تامین می کند استانی که در زمینه گردشگری و فضاهای بکر طبیعی یکی از پنج استان نخست کشور است.

به ظرفیت ها که اشاره کنیم تعداد 40 قله بالاتر از چهار هزار متر دنا در این استان خودنمایی می کند اما تاکنون از این ظرفیت استفاده آن چنانی نشده است همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان های مهم در تهیه و تولید داروهای گیاهی و از رویشگاه هایی گیاهان دارویی در کشور است که باز هم استفاده چندانی از آن نشده است.

کهگیلویه و بویراحمد استانی پر از ظرفیت و بستر مناسب در کشاورزی و دامپروری است به طوری که در تولید ماهیان سردابی در کشور در رتبه های اول تا سوم قرار داشته همچنین در زمینه سایر تولیدات کشاورزی و باغی از جمله سیب و گردو و انگور در کشور حرف های زیادی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بُت کارخانه قند یاسوج چگونه شکست+ فیلم

بُت کارخانه قند یاسوج چگونه شکست+ فیلم