مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 12:302023-08-01بين الملل

قدرت سلاح لیزری لاکهید مارتین به نیم مگاوات می رسد


شرکت «لاکهید مارتین» در حال افزایش قدرت سیستم تسلیحات لیزری 300 کیلوواتی خود است و اعلام کرده که تحت قرارداد جدید با دفتر معاون وزارت دفاع آمریکا در امور تحقیقات و مهندسی، - شرکت لاکهید مارتین در حال افزایش قدرت سیستم تسلیحات لیزری 300 کیلوواتی خود است و اعلام کرده که تحت قرارداد جدید با دفتر معاون وزارت دفاع آمریکا در امور تحقیقات و مهندسی، آن را تا 500 کیلووات افزایش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، لیزرها با توانایی رهگیری اهداف با سرعت نور و هزینه عملیاتی پایین معادل یک دلار در ازای هر شلیک، به مدت شش دهه در محافل نظامی همواره بسیار جذاب بوده اند.

با این حال، استفاده از سلاح های لیزری عملی در میدان جنگ به دلیل نیاز به ساخت چنین سیستم هایی که به اندازه کافی سبک باشند، به اندازه کافی فشرده باشند، به قدر کفایت قوی باشند و به اندازه کافی قدرتمند باشند، مدت ها طول کشیده است.

اکنون شرکت لاکهید مارتین به عنوان بخشی از مرحله دوم ابتکار مقیاس لیزری پرانرژی (HELSI) در تلاش است تا خروجی سلاح لیزری حالت جامد خود را به 500 کیلووات افزایش دهد و به آن ظرفیتی برای مقابله با تهدیدات بزرگ تر و سخت تر و همچنین قابلیت مانوری بیشتری بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرت سلاح لیزری لاکهید مارتین به نیم مگاوات می رسد

قدرت سلاح لیزری لاکهید مارتین به نیم مگاوات می رسد