مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 18:552023-08-22سياسي

وصله تجارت به کانون وکلا چسبیدنی نیست/طرحی خلاف احیای حقوق عامه


رییس کانون وکلای استان یزد با اشاره به طرح های مصوب مجلس در روزهای 16 و 29 مرداد ماه جاری گفت: این طرح ها خلاف احیای حقوق عامه مردم است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدحسین جعفری ظهر سه شنبه در نشستی خبری با اشاره به طرح هایی که نمایندگان مجلس در روزهای 16 و 29 مرداد ماه جاری در مجلس مصوب کردند، اظهار داشت: این طرح ها در کمیسیون غیرمرتبط و با موضوع غیرمرتبط به امور حقوقی مصوب شده و در تصویب طرح ذینفعان به مشارکت گرفته نشده اند.

وی عنوان کرد: در مصوبه اول، در کمیسیون جهش تولید، یک طرح اقتصادی حمایت از تولید مطرح بوده که یکی از نمایندگان در میان رسیدگی به بحث تامین مالی و رفع موانع تولید به عنوان یک مبحث کاملا اقتصادی، پیشنهاد می دهد که شرکت ها به جای وکیل، نماینده حقوقی داشته باشند یعنی به جای وکیل خبره، از یک لیسانسه حقوق خدمات دریافت کنند در حالی که اکنون بر اساس قانون شرکت ها و مؤسسات خصوصی مکلف به داشتن وکیل هستند.

جعفری بیان کرد: این امر مخالف اصل 35 قانون اساسی زیرا این اصل می گوید در همه دادگاه ها دو طرف دعوا حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و اگر امکان انتخاب وکیل نداشته باشند، باید شرایط به کارگیری وکیل برای آنها فراهم شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وصله تجارت به کانون وکلا چسبیدنی نیست/طرحی خلاف احیای حقوق عامه

وصله تجارت به کانون وکلا چسبیدنی نیست/طرحی خلاف احیای حقوق عامه