مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 22:502023-08-22پزشكي

حمایت از بیماران سلیاک در فارس افزایش می یابد


مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از راه اندازی کمیته تخصصی سلیاک در منطقه پنج کشور خبر داد و گفت: - به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد مظلومی امروز در یک نشست خبری از راه اندازی کمیته تخصصی سلیاک در منطقه پنج کشور خبر داد و اظهارداشت: با راه اندازی این کمیته به دنبال افزایش سطح پیگیری موارد مورد نیاز بیماران سلیاک هستیم.

وی ادامه داد: علی رغم شیوع یک درصدی این بیماری در جمعیت های مختلف، ناشناخته بودن بیماری سلیاک به ویژه در سطح مسئولان و تصمیم گیرندگان و نبود آگاهی لازم نسبت به این بیماری، زمینه عدم حمایت از مبتلایان به این بیماری را فراهم کرده است.

مظلومی، همچنین با بیان اینکه بیماری سلیاک به عنوان یک بیماری ژنتیکی خود ایمن، در 8.

درصد بیماران مبتلا شناسایی نمی شود، عنوان کرد: خستگی، افسردگی، کم خونی، علائم گوارشی و به تاخیر افتادن رشد، از جمله علائم این بیماری است.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه این بیماری در صورت شدت یافتن آزاردهنده خواهد بود، گفت: استفاده از رژیم غذایی فاقد پروتیین های گندم، جو و چاودار دارای گلوتن موجب ایجاد بهبودی در روند این بیماری می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت از بیماران سلیاک در فارس افزایش می یابد

حمایت از بیماران سلیاک در فارس افزایش می یابد