مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 17:002023-07-23اقتصادي

کاهش 95 درصدی آتش سوزی در مراتع فارس


مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: امسال در فارس تنها 500 هکتار از اراضی استان دچار آتش سوزی شده که در مقایسه با سال 1400 بیش از 95 درصد کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، خلیل عبدالهی ظهر یک شنبه در نشستی خبری بیان کرد: طی سال گذشته آتش سوزی در مراتع استان فارس نسبت به سال 1400 بیش از 95 درصد کاهش یافته که نشان دهنده اهتمام مدیران ارشد استان به عدم انتشار آتش در مراتع فارس است.

وی اضافه کرد: طی سال 1400 بیش از 65 درصد از آتش سوزی های کشور مربوط به استان فارس بود که موجب شد برنامه ریزی ویژه ای در راستای کاهش آتش سوزی در فارس انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس ادامه داد: در سال 1400 حدود 95 هزار هکتار از جنگل ها و مراتع استان دچار آتش سوزی شد که امسال به 500 هکتار هم نرسیده است.

عبدالهی اضافه کرد: بر همین اساس جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز و پُر کردن چاه های غیرمجاز فعال و همچنین نظارت بر برداشت از چاه های غیرمجاز به عنوان راهکارهایی برای کنترل فرونشست زمین در دستور کار قرار دارد و با جدیت نیز دنبال می شود.

وی یکی از چالش های پیش روی استان را با توجه به خشکسالی های پی در پی و برداشت های بی رویه از آب های زیرزمینی، فرونشست زمین دانست و گفت: حفر چاه های غیرمجاز و استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی سبب شده که در برخی نقاط استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 95 درصدی آتش سوزی در مراتع فارس

کاهش 95 درصدی آتش سوزی در مراتع فارس